Je begeleidt kindjes die nog niet of nauwelijks communiceren en je wil meer weten op welke manieren taal kan ontwikkelen. Soms merk je dat de ‘klassieke aanpak’ voor taal niet werkt.
Je wil beter weten hoe kinderen met autisme taal ontwikkelen, en hoe jij hen kan helpen doorheen de fases van NLA , van rigide taalgebruik en echolalie naar flexibele taal. Je wil meer weten over hun sterktes en hoe je die kan inzetten. Je wil deze kindjes beter begrijpen en weten hoe ze communiceren.
Met concrete handvaten, tips en tools kun je meteen aan de slag gaan!
Je kan screenen en evolutie opvolgen, zelfs bij kinderen die niet of nauwelijks praten. Je leert kijken naar taal en communicatie. Door meer inzicht in de gestalt taalontwikkeling en een toolbox vol voorbeelden, tips, ideeën, … over gestalt taal, muziek, autisme, spel, connectie, … heb je minder voorbereiding voor meer resultaat en word je een sterke partner in hun taalontwikkeling.
Je leert welke mogelijkheden ondersteunde communicatie kunnen bieden voor gestalt taalverwerkers.
Je bent logopedist, leerkracht in het kleuteronderwijs, je werkt beroepshalve met jonge kinderen, je werkt met kinderen met autisme, of je bent ouder van een kindje met gestalt taalontwikkeling of autisme?